State Of Decay – Year One

Herkese merhaba. İlk oyun önerisi yazımı State Of Decay’den yana kullanmak istedim. Bu oyunu aslında birkaç yıl önce oynamış ve hiç beğenmemiştim. Tam ekran olmuyordu, mouse ekseni yamuktu, mouse çok hassastı vs. vs… Geçen hafta tekrar denemeye karar verdim ve gerçekten çok hoşuma gitti…

İlk Deneyim

Önce oyunun nasıl tam ekran olacağını araştırdım. (Alt+Enter). Hassasiyet gibi ayarları yaptıktan sonra artık hazırdı. Oyunu ilk açtığımda Breakdown DLC yi oynadım. Tabiki öldüm 😀 Biraz zorlandım haliyle. Sonra koştum kaçtım araç buldum falan… bütün hikayeyi anlatmayacağım.

Hikaye

Breakdown

State of decayNormal oyunu Breakdown DLC den bir hafta sonra oynadım ve hikayeyi tam kavrayamadım. Açıkçası beni sarmadı. Çünkü hikaye modu sizi görevleri yapmaya zorluyor. Breakdown’da serbestsiniz. Tabiki bazı görevler var fakat bunlar zorunlu değil ve yaparsanız sizin ve topluluğunuzun faydasına oluyor.

Lifeline

maxresdefaultBu modda askeriz ve şehir dışına yakın bir askeri bölgede kalıyoruz. Bu oyuna başladığım ilk karakter Hawkes 1 saat sonra ölmeseydi güzel olurdu. Neyse Hawkes’ı gömdükten sonra başka bi karaktere geçtim bu karakterde fazla yaşamadı. Çünkü bu oyunda çok tehlikeli ve insanı kendine çeken bölgeler var, bende kendimi tutamayınca döküldük işte. State-of-Decay-Lifeline-Expansion-Gets-Character-Details-433238-2Bu haritada Danger Zone denen alanlar var. Mesela bir Danger Zone başlangıcı yeraltı yolundan başlıyor. Zifiri karanlıkta yüzlerce metre boyunca metrekareye 10 zombi düşen bir yere girmek pek akıl kârı bir iş değil. Araba ile girseniz bile bir yere kadar ilerleyebilirsiniz ve asıl tehlikeli bölgeye daha girmemiş olursunuz. En iyisi bu modda sakin yerlerde takılmak…

Oynayış

Bu oyunun oynayışına alışmak epey zor. Zombilere her zaman isabet ettiremiyorsunuz ve arkadan gelip sizi ısırdıklarında kilitleniyorsunuz. kalabalık yerlerde çömelerek ve kuytu yerlerden gitmek akıllıca bir davranış olur. Heleki bi oyunda ateşli silah kullanmak hayal diyebilirim. Zaten üstünüze koşan bir zombi var gel de nişan al, ateş et. Fps oyunlarda çok kolay tabi bu durum. Fps olsaydı aynı tadı verir miydi derseniz, kesinlikle hayır.

Atmosfer

Oyunun atmosferi tam bir Walking Dead. Uzun düz yollar küçük kasabalar. ucuz arabalar vs. her yer sen “Walking Dead’in içine girdin ne oyunu” diyor. Belkide bu kadar ilgimi çekmiştir. Gerçeğine yakın bir Walking Dead oyunu çıkarmadılar gitti. Belkide açlığımı bu oyun gideriyordur.

Tavsiyeler

Son olarak tavsiyelerime ve bir oyun videosuna yer vereceğim. Oyunda dolap gibi nesneleri araştırırken etrafın kesinlikle temiz olduğuna emin olun tam arama sırasında bir Z’nin üstünüze atlaması canınızın %50 sini götürebilir. Araçlar kalabalık grupları (Horde) öldürmek için iyi görünebilir. Ancak bu grupları sedan, küçük kamyonet veya pizza arabasıyla ezerseniz, araba 5 dakikada pert olur. Büyük araçlar bunu için işe yara ama yine de fazla abartmayın. Kalabalığın yanından geçip gidebilir veya kornayla dikkat çekerek grubunuzdan uzaklaştırabilirsiniz. Son olarak, bu mahluklar sese duyarlıdır. Arkadaşınızı yiyen bir zombi grubunu taramaya kalkarsanız kolay gelsin…

Bir Cevap Yazın

